از پنل جي آر سي چه مي دانيد ؟

طراحي و اجراي نماي ساختمان

از پنل جي آر سي چه مي دانيد ؟

۷ بازديد

امروزه يكي از دغدغه هاي اصلي معمارين نماي ساختمان ها و بناها و سازه ها مي باشد چرا كه اولين چيزي كه در هنگام مشاهده ي يك بنا و ساختمان جلب توجه كرده و به چشم مي آيد نماي سازه مي باشد . اين مهم از دغدغه هاي صنعت ساخت و ساز ( سرمايه گذاران ، مهندسين مجري ، مشاوران و معماران نما ) نيز مي باشد . يكي از مناسب ترين مصالح امروزي جهت نماي ساختمان ، بتن مسلح ده با الياف شيشه يا همان بتن جي آر سي يا جي اف آر سي مي باشد كه جايگزين مناسبي براي نماهاي بتني سنتي به شمار مي رود .

خصوصيات و يژگي هاي قالب هاي جي اف ار سي چيست؟

از جمله خصوصيات نماي جي ار سي (GFRC) افزايش مقاومت كششي و همچنين عدم ترك و عدم ايجاد خلل و فرج در نما به دليل تركيب سيمان و سيليس و الياف شيشه مي باشد . از ديگر خصوصيات متريال GFRC مي توان به توانايي اين مصالح در توليد انواع اجزاي نماي رومي مثل ستون و سرستون و پاستون و قاب پنجره ، كنسول سراحي ، حفاظ بالكن و غيره و همچنين انواع اجزاي نماي مدرن مثل قطعات يك تكه بتن در ابعاد يك در يك و ضخامت 2 تا 5 سانتي متر و حتي بزرگتر از آن و يا توليدات مشابه طرح چوب و يا آجر و همچنين توليدات قطعات هندسي و گره اسلامي و غيره اشاره كرد .

مزاياي پنل جي اف آر سي :

  1. به دليل تقويت بتن با الياف شيشه و مواد افزودني و پروسه توليد بتن جي آر سي 3 الي 4 برابر مستحكم تر از بتون هاي معمولي است .
  2. بسيار سبك بوده و نسبت به دماي هوا و حرارت آتش عايق قوي و مقاوم در برابر سيل و زلزله و ساير بلاياي طبيعي مي باشد .
  3. نصب جي ار سي بسيار آسان بوده و زمان بر نمي باشد .
  4. به خاطر ساختار تشكيل دهنده جي آر سي مناسب براي استفاده در تمامي شرايط آب و هوايي و اقليمي مي باشد .
  5. جي اف ار سي بخاطر پوشش نانويي كه دارد از آلودگي مبرا بوده و استفاده از آن آسيبي به محيط زيست وارد نمي كند .
  6. جي آر سي هم به واسطه ضريب عايق بالاي GRC و هم به لحاظ استفاده از عايق پشم سنگ به بهترين نحوه وظيفه عايق حرارتي را انجام مي دهد .
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.